Περίληψη
Η εκπαίδευση των αλλοδαπών αποτελεί ένα από τα σημαντικά ζητήματα που δημιούργησαν τα μεγάλα μεταναστευτικά ρεύματα της τελευταίας δεκαετίας προς τη χώρα μας. Η παρούσα ερευνητική μελέτη επικεντρώνεται στη διερεύνηση των απόψεων ενηλίκων αλλοδαπών που ζουν στην Ελλάδα για τα θέματα της εκπαίδευσής τους. Συγκεκριμένα επιδιώκεται η ανίχνευση των στάσεων των αλλοδαπών για την εκπαίδευση και ο προσδιορισμός των εκπαιδευτικών τους αναγκών. Η μελέτη της βιβλιογραφίας επικεντρώνεται στην αναφορά των βασικών θεωριών της εκπαίδευσης ενηλίκων, στη μελέτη της μεθοδολογίας της εκπαίδευσης ενηλίκων σε κοινωνικά ευπαθείς ομάδες, με έμφαση στις ομάδες των προσφύγων και μεταναστών και στο πώς επιτυγχάνεται η κοινωνική τους ένταξη μέσω της εκπαίδευσης ενηλίκων. Η ερευνούμενη διάσταση μελετήθηκε μέσω του ποιοτικού προτύπου έρευνας και ως εργαλείο συλλογής των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η ημιδομημένη συνέντευξη.