ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Η Παιδαγωγική διάσταση του δέματος Ειρήνη μέχρι σήμερα είχε αναλυθεί ελάχιστα και κυρίως έχει μια πολύ απλοποιημένη πρακτική έκφραση, δηλαδή το να θεωρούμε την απουσία οργανωμένου Πολέμου (κηρυγμένου πολέμου) σαν έκφραση ειρήνης.
Για μια όμως Παιδαγωγική προσέγγιση του θέματος «Ειρήνη» αρκεί αυτή η απλούστευση; Τα ερωτήματα είναι πολλά και εδώ θα γίνει μια προσπάθεια αναφοράς στους προβληματισμούς του Παιδαγωγού με την ευρύτερη κοινωνική αποστολή, που έχει δυσκολίες στην ολοκλήρωση του έργου του κάτω από συνθήκες συνεχούς «απειλής της Ειρήνης» και διαρκούς «αίρεσης της ζωής».
Παράλληλα, τα μηνύματα για Ειρήνη, για Ειρήνη Παγκόσμια, έρχονται από κάθε κατεύθυνση, τόσο γεωγραφική όσο και πολιτική και ο Παιδαγωγός δεν μπορεί να «κωφεύει». Θα λέγαμε ακόμα ότι κάθε άτομο, (πέρα από την προσωπική του συμβολή στον αγώνα για Ειρήνη) που επαγγελματικά ανήκει στον χώρο των Κοινωνικών Επιστημών καλείται να πάρει θέση και να επιλέξει ανάμεσα, α) στον