Το παρόν άρθρο παρουσιάζει συνοπτικά τα αποτελέσματα ερευνών στις Η.Π.Α. και σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης σχετικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν τους φοιτητές των Σχολών Κοινωνικής Εργασίας στην επιλογή του συγκεκριμένου επαγγέλματος. Οι περισσότερες από αυτές τις έρευνες έχουν εστιάσει στο θέμα των προσωπικών αξιών, στην ύπαρξη τραυματικών εμπειριών στην οικογένεια προέλευσης των κοινωνικών λειτουργών ή σε δημογραφικούς παράγοντες. Δεν έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στη διερεύνηση του ρόλου των δομικών παραγόντων στην επιλογή του επαγγέλματος. Οι λόγοι που οδηγούν τους φοιτητές στην Κοινωνική Εργασία είναι αποφασιστικής σημασίας, τόσο για την εκπαίδευση στην Κοινωνική Εργασία, όσο και για την μελλοντική εξέλιξη του επαγγέλματος.