Το παρακάτω κείμενο ασχολείται με την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου προγράμματος εκπαίδευσης που απευθύνεται σε χρήστες ουσιών στη φάση της θεραπείας. Τα ερευνητικά και κλινικά δεδομένα δείχνουν άτι οι περισσότεροι χρήστες ουσιών εγκαταλείπουν το σχολείο αρκετά νωρίς και συχνά η διακοπή από το σχολείο συμπίπτει με την έναρξη της χρήσης. Κατά την εισαγωγή τους στη θεραπεία καλούνται να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες της επαγγελματικής αποκατάστασης, έχοντας σημαντικές εκπαιδευτικές και επαγγελματικές ελλείψεις. Τα τελευταία χρόνια ένα μέρος των προσπαθειών του ΚΕΘΕΑ στρέφεται στην εργασιακή αποκατάσταση των τοξικοεξαρτημένων με την αντίστοιχη ανάπτυξη προγραμμάτων εκπαίδευσης και επαγγελματικής κατάρτισης. Το άρθρο διαπραγματεύεται το θέμα και τα ποιοτικά αποτελέσματα της εφαρμογής ενός τέτοιου προγράμματος σε ένα από τα θεραπευτικά προγράμματα του ΚΕΘΕΑ.