Περίληψη
Η παρούσα μελέτη επιχειρεί να παρουσιάσει και να αναδείξει ένα πρόγραμμα ανάπτυξης κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων σε μαθητές με διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ), οι οποίοι φοιτούν σε Σχολική Μονάδα Ειδικής Αγωγής (ΣΜΕΑ) του Νομού Αττικής, το σχολικό έτος 2016-2017. Αρχικά, γίνεται αναφορά στα δεδομένα που αφορούν στην περιγραφή λειτουργίας του εκπαιδευτικού πλαισίου και στο προφίλ των μαθητών της ομάδας. Ακολουθεί η αξιολόγηση των μαθητών με τη χρήση άτυπων εργαλείων αξιολόγησης και οι εκπαιδευτικές παρεμβάσεις για την υλοποίηση των διδακτικών στόχων. Ειδικότερα, εστιάσαμε στην καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων σε επίπεδο εξατομικευμένης παρέμβασης και στην καλλιέργεια συναισθηματικών δεξιοτήτων σε επίπεδο ομάδας/τάξης, καθώς αποτελούν σημαντικές δεξιότητες για τη σχολική και κοινωνική ένταξη των μαθητών.