Εισαγωγή
H έννοια της συναισθηματικής ή ψυχολογικής κακοποίησης, ως ιδιαίτερη μορφή παιδικής κακοποίησης, έχει μελετηθεί ελάχιστα τόσο στην ελληνική όσο και στην διεθνή βιβλιογραφία. Τόσο οι θεωρητικοί όσο και οι ειδικοί επιστήμονες στα θέματα αυτά εστιάζουν, συνήθως, στα αποτελέσματα των άλλων μορφών παιδικής κακοποίησης(π.χ σεξουαλική, σωματική κ.ά) και παραμελούν την σημασία που έχει η συναισθηματική κακοποίηση στην υγεία του παιδιού.
Επίσης, λόγω της απουσίας κατάλληλης ενημέρωσης γύρω από το θέμα, πολλοί ειδικοί παραβλέπουν το γεγονός ότι η συναισθηματική ή ψυχολογική κακοποίηση μπορεί να έχει περισσότερο επιβλαβή αποτελέσματα στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη και εξέλιξη του παιδιού από τις άλλες μορφές παιδικής κακοποίησης ή παραμέλησης. Όπως χαρακτηριστικά παρατηρείται στη μελέτη των Claussen και Crittenden (1991) όπου εξετάστηκαν κακοποιημένα και μη κακοποιημένα παιδιά, βρέθηκε ότι η συναισθηματική-ψυχολογική κακοποίηση ήταν ο πλέον σημαντικός και επιβλαβής παράγοντας για την μελλοντική υγεία του παιδιού. (αναφ. Ιwaniec 1997)