Κοινωνική Εργασία ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Τεύχος 51 - Ιούλιος - Αύγουστος - Σεπτέμβριος - Έτος 1998

Εισαγωγικό Σχόλιο συντακτικής επιτροπής
Αγαπητοί αναγνώστες Νέοι ορισμοί, τάσεις και επιστημονικές προσεγγίσεις κατακτούν σήμερα, όλο και περισσότερο έδαφος, στο πεδίο της κοινωνικής εργασίας. Έτσι, το άρθρο του καθηγητή Δ. Ιατρίδη σχετικά με την ανάλυση της Κριτικής Κοινωνικής Πολιτικής, ανοίγει καινούργιους επιστημονικούς ορίζοντες, εφόσον αναφέρεται στις εξελίξεις και τις συνέπειες της κοινωνικής πολιτικής και των προγραμμάτων στις προηγμένες καπιταλιστικές κοινωνίες...
Κριτική Κοινωνική Πολιτική
0 όρος “κριτικός” χρησιμοποιείται τυπικά στη φιλοσοφία και τη Βιβλιογραφία των κοινωνικών επιστημών για να σημειώσει την φύση του καπιταλισμού για συνεχιζόμενη αλλαγή και τους ποικίλους τύπους κυριαρχίας που συνοδεύουν αυτήν την αλλαγή. Συνδέεται επίσης με την πολιτική ανάλυση της Νέας Αριστεράς, του φεμινισμού, του νέο-Μαρξισμού, και την πολιτική ανάλυση κατά των διακρίσεων στο πλαίσιο των αντιθέσεων μεταξύ του προοδευτικής ρητορικής ισότητας και της πραγματικότητας των φυλετικών και ταξικών διακρίσεων. Η παράδοση της κριτικής θεωρίας έχει εμπνευστεί από πολλούς θεωρητικούς, συμπεριλαμβανομένου του Marx, του Kant, του Hegel, του Weber, της...
Αξίες και ηθική στην κοινωνική εργασία
Υπάρχει μια γενική συμφωνία ανάμεσα στους επαγγελματίες και τους εκπαιδευτικούς κοινωνικούς λειτουργούς ότι θέματα όπως, ηθική, συμπεριφορά και αξίες αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της Κοινωνικής Εργασίας. Διλήμματα στη λήψη αποφάσεων και κρίσεων την ακολουθούν όπως π.χ. είναι ηθικά σωστά ή λάθος να κριθεί απαραίτητο ένα μέτρο αντίθετο από τη θέληση του ατόμου πελάτη; Αξίες είναι οι κανόνες που καθορίζουν θρησκευτικές, ηθικές, πολιτικές, ιδεολογικές αρχές, θέσεις και πεποιθήσεις. Οι παραδοσιακές αξίες της Κοινωνικής Εργασίας αποτελούν το επίκεντρο στον τομέα της σχέσης κοινωνικού λειτουργού με το χρήστη των προσφερόμενων υπηρεσιών....
Εξωσχολική κοινωνικοποίηση και σχολική μάθηση Μια εμπειρική έρευνα σε γυμνάσια της Πάτρας
Το παρόν άρθρο παρουσιάζει συνοπτικά ορισμένα απά τα Βασικά σημεία ίου ερευνητικού προγράμματος του Τ.Ε.Ι. Πάτρας: «Εξωσχολική Κοινωνικοποίηση και Σχολική Μάθηση», που έλαβε χώρα από το Δεκέμβριο του '96 έως το Δεκέμβριο του '97 σε επτά Γυμνάσια της Πάτρας, Την επιστημονική ευθύνη του προγράμματος είχε ο καθηγητής Δρ. Ανδρέας Ζωγράφου με συνεργάτες τον Μανόλη Μέντη, Κυριάκο Αυγερίδη και Μαρία Κατσαλήρου. Σκοπός του προγράμματος ήταν αφ' ενός να διαπιστώσει τις συνθήκες εξωσχολικής κοινωνικοποίησης στα συγκεκριμένα σχολεία και πώς αυτές υπεισέρχονται στις διαδικασίες σχολικής μάθησης, αφ' ετέρου να διερευνήσει τις δυνατότητες...
Πρόσφατο τεύχος
Τεύχη
Σ.Κ.Λ.Ε.

Επίσημη σελίδα ΣΚΛΕ

Μητρώο μελών ΣΚΛΕ

Εισαγωγή
Η Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών «Κοινωνική Εργασία» εκδίδεται ανά τρίμηνο από το Σύνδεσμο Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος από το 1986. Η επιστημονική αυτή έκδοση του Συνδέσμου Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος προσφέρει όλα αυτά τα χρόνια βήμα στους συναδέλφους...
περισσότερα...
Επικοινωνία
Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος ΝΠΔΔ
Τηλέφωνα επικοινωνίας: 2108834818 Fax: 2108827071
e-mail: info @skle.gr
www.skle.gr
© Copyright Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος, Επιθεώρηση Κοινωνικών Επιστημών «Κοινωνική Εργασία» - 2012-2020. All Rights Reserved